نفسى اطمن

نفسى اطمن انك ليا … خايف اوى اكون بحلم واصحى من حلمى على حقيقة نفسى ماتكونش حقيقة … خايف اوى انى اكون واقف فوق اعلى مكان فى الدنيا وفجأة ألاقى نفسى تحت تحت اوى تحت الارض … خايف اكون بحبك وانتى نستينى … خايف اكون خلاص خرجت من قلبك … صدقينى يوم ما بعدتك كان غظب عنى … يوم ما جرحتك كان غظب عنى … كان لازم تنسى وتعيشى حياتك … كان لازم تنسى ان فى انسان بيحبك … كان لازم تكرهينى … يارب ماكون ممثل كويس … يارب تكونى عرفتى انه كان من ورا قلبى … كان اصعب حاجة ممكن اعملها … واكتر حاجة هندم عليها طول حياتى لو ضعتى منى بسببها … بس كان لازم يحصل كدة … عشان انا مش انانى وعمرى ماكنت انانى … انا كان غظبن عنى بتشد ليكى ولما بحاول افوق من احلامى ببعد … بس كل ما ببعد برجع اقرب غظبن عنى … لما بشوفك عقلى بيروح مابيفضليش غير الجنون … بنسى نفسى وانسى كل اللى حواليا ومابشوفش غيرك … ببقى نفسى اقولك بحبك وعايز اقضى عمرى اللى جاي واللى فات كمان معاكى … ببقى نفسى احكيلك فى بعدك ببقى عامل ازاي … بس لما بفوق بقول لنفسى كان مالاول … جاي دلوقتى وعايز تقول قدامى سنين … بقول لنفسى لو قولت دلوقتى حاجة زي كدة اكيد هتكرهنى وهتسألنى ماقولتش مالاول ليه كدة بدل ما تضيعلى كل الوقت ده من حياتى لأنسان مايستاهلش لحظة من حياتى … كنت خايف اوى ماللى هتقوليه عشان كان ممكن يقتلنى … وكان هيضيع الامل الضعيف اوى اللى موجود ان الظروف تبقى احسن وآجى اقولك بحبك … من غير ما اقصد ضريتك … ضيعتلك وقتك ولعبت بمشاعرك وجرحتك … جرحتك انتى , الانسانة اللى انا مستعد اموت عشانها … بس انا كنت بحاول اعمل الصح كنت بحاول انهى القصة قبل ما تبتدى عشان الخساير تبقى قليلة وكل مرة انهيها فيها ارجع واضعف واقرب تانى غظبن عنى … انا آسف … بجد آسف … انا كل اللى كنت عايزه انك تكونى سعيدة بس انا كنت انانى اوى فى حبى ليكى … ضيعت وقتك وانا عارف ان الامل ضعيف اوى انى اكون معاكى … بس انا كنت عامل زي الغريق اللى متعلق بقشاية … كنت شايف نقظة الامل الصغيرة دى شمس كبيرة وكنت دايما بقول لنفسى يمكن … وفعلا يمكن بقت يمكن اوى ونقطة الامل قربت تبقى الشمس اللى كنت شايفها … بس انا دلوقتى خايف اكتر مالاول خايف بعد ما ظروفى تبقى احسن آجيلك واقولك بحبك سامحينى … تقوليلى راحت عليك … بجد هى دى اللى ممكن تموتنى … هموت مالحسرة على الحلم اللى كان على بعد خطوة منى وفجأة قلب بكابوس … انا بدعى ربنا فى كل صلاة بصليها انك تكونى من نصيبى وان ربنا يسعدك … بس دلوقتى انا هدعى ربنا يا رب يكون لسة ليا مكان فى قلبك … بحبك

اترك رد

